در این زمینه برنامه شفاهی اقدامات ارائه شده و برنامه کتبی نیز به‌صورت مدون آماده خواهد شد. وی با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌ها در مجموعه آبفا اهواز افزود: به رغم حجم عظیم مشکلات در حوزه آب و فاضلاب، مدیران پیشین توانسته‌اند کارهای خود را پیش ببرند و اقدامات لازم را برای حل مشکلات انجام دهند.

 

مسعود خشایی اظهار کرد: اینکه شهر اهواز یک شهر ویژه برای وزارت نیرو است و این وزارتخانه توجه ویژه‌ای به اهواز دارد شکی در آن نیست. در کشور از مجموع ۳۱ استان که دارای مرکز استان هستند، فقط برای سه شهر یک شرکت جداگانه تاسیس شده است که یکی از آنها شهرستان اهواز است. وی تصریح کرد: مدیریت جدید قرار است تا برنامه کاری خود را در مدت یک هفته به شرکت ارائه دهد تا بتوانیم مشکلات آب و فاضلاب اهواز را حل و مسائل را به نتیجه برسانیم. خشایی با بیان اینکه همه مقامات ارشد نگاه ویژه‌ای به اهواز دارند، اظهار کرد: همه تلاش بر این است تا بتوانیم شاخص‌های شهرستان را در بحث آب و فاضلاب ارتقا دهیم. در بحث مسائل اعتباری نیز تلاش خواهیم کرد تا از همه ظرفیت‌های موجود برای ارتقا شرایط استفاده کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: بازسازی شبکه‌های فاضلاب شهرستان اهواز جز اولویت‌های ما است که مدیریت جدید آن را پیگیری خواهد کرد. همچنین موضوع تصفیه خانه شماره ۲ اهواز و بالا بردن ظرفیت مخازن ذخیره دنبال خواهد شد، زیرا در مصرف و ذخیره با نرخ استاندارد فاصله داریم و در این زمینه نیز باید به شرایط استاندارد در اهواز برسیم. وی افزود: شاخص‌های مصرف در اهواز با نرم کشوری متفاوت است. در این زمینه بخشی از میزان مصرف به دلیل شرایط آب و هوایی و ویژگی‌های منطقه است اما باقی این مصرف اندکی منطقی نیست و باید مدیریت مصرف در دستور کار قرار بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب خاطرنشان کرد: میانگین مصرف مشترکان در اهواز به‌صورت ماهانه برای هر شخص ۱۸ مترمکعب است که این عدد نسبت به میانگین کشوری بالاتر است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با اشاره به تلاش آبفای اهواز بر رساندن آب با کیفیت به مردم اهواز و همچنین مشکلاتی که در شهر در بحث فاضلاب وجود دارد، اظهار کرد: توسعه نامتوازنی که در اهواز وجود داشته شاید یکی از علل این مشکلات باشد. همچنین قدیمی بودن خطوط فاضلاب در برخی از مناطق و توسعه‌ای که با ساخت آپارتمان‌ها در آن مناطق اتفاق افتاده زمینه را برای بروز این مشکلات فراهم کرده است. بهنام مریدی با اشاره به برنامه کاری جدید شرکت برای آغاز فعالیت‌ها تصریح کرد: تلاش خواهم کرد تا هرچه سریع‌تر برنامه کاری جدید شرکت آبفا اهواز را تدوین کنم. در این زمینه برنامه شفاهی اقدامات ارائه شده و برنامه کتبی نیز به‌صورت مدون آماده خواهد شد. وی با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌ها در مجموعه آبفا اهواز افزود: به رغم حجم عظیم مشکلات در حوزه آب و فاضلاب، مدیران پیشین توانسته‌اند کارهای خود را پیش ببرند و اقدامات لازم را برای حل مشکلات انجام دهند.